Anàlisi de la situació del centre
Punts forts i punts febles detectats en la diagnosi
- A partir dels resultats obtinguts a l’eina SELFIE, les reflexions realitzades a la formació interna de centre i les enquestes ha permès identificar i analitzar les fortaleses i debilitats i crear un pla en relació a l’ús de les tecnologies digitals per donar suport a l’aprenentatge.
DEBILITATS
- Tenim continguts digitalitzats però hi ha buits que cal incorporar.
- Tot i que hi ha suficients dispositius digitals per facilitar l’aprenentatge, cal un pla de renovació i millora de dispositius.
- Poca utilització de les eines digitals per fomentar el feedback, la coavaluació i la reflexió de l’aprenentatge.
AMENACES
- Després de la formació FIC, cal continuar la reflexió pedagògica en matèria digital.
- Percentatge d’alumnes amb necessitats educatives específiques derivades de situacions econòmiques desfavorides en alça.
- Desconeixement de seguretat a les xarxes per part de les famílies i comunicat educativa.
- La matrícula viva de la ciutat fa que arribin alumnes amb dificultats econòmiques que afecten al creixement digital dels propis alumnes.
FORTALESES
- Una bona infraestructura amb dispositius digitals a cada aula (ordinador+pantalla, PDI i panells tàctils).
- El professorat fa ús d’activitats digitals per motivar l’alumnat i fomentar la creativitat i la col·laboració entre l’alumnat.
- Facilitat en comunicació digital (videoconferències, xats amb Teams, xarxes socials…)
- Tecnologia digital com a eina de comunicació, recollint el seu ús a la documentació interna de centre.
- Tenir la web clara, entenedora i amb tota la documentació de centre a disposició.
- Experiència de més de 10 anys en 1×1 a l’ESO.
- Tenim documentació relacionada amb el programa 1×1 i amb la normativa de l’ús dels espais i materials vinculats amb el treball de competència digital.
- 47/47 professors han certificat la competència digital docent.
- Aula específica dedicada a les noves tecnologies.
OPORTUNITATS- Estratègia digital en procés d’elaboració amb la participació del claustre, alumnes i famílies.
- La formació digital de centre ens permet crear espais de reflexió de tot el claustre.
- La formació digital de centre ens permet una millora en l’ús de de les eines digitals per fomentar el feedback, la coavaluació i la reflexió de l’aprenentatge.
- Utilització de les xarxes socials per part de l’escola i el seguiment d’una gran part de famílies de les mateixes.
- Disposar d’un entorn virtual d’aprenentatge.(Alexia Classroom)
- Disposar de la plataforma educativa Alexia.
- Introducció de l’1×1 a 6è EP.
- Revisió de la documentació de centre.
C/ La Riera, 58
08301 Mataró
Tel. 93 790 10 53
[email protected]
www.cordemariamataro.cat